Sunday, January 3, 2010

Kuala Lumpur - Bangkok - 17 Dis 2009

Coretan perjalanan ke Bangkok..

Jam 8.00am - Sempat juga wife menemani untuk bersarapan bersama. Terima Kasih diucapkan kepada KDN teman yang memberi green Light untuk teman neneruskan trip 8 hari ni. Bukan senang nak uruskan anak2 tu..terima kasih bebanyak mama.

Patutla banyak hook up, tengok tu..trip ini diiringi senyuman mama..huhu..

Sekadar melapik perut, roti bakar dan telur setengah masak.

Jam 12.00pm - Perjalanan dari kajang diteruskan ke Bukit Kayu Hitam, Jam menunjukkan pukul 12.00 tengah hari, Perut pun dah mula berkeroncong, angkat telepon dan terus call FH dan ZMI, nasib la depa free..bleh la teman makan tengah hari di Penang.

Singgah sebentar di Penang, pekena bawal goreng bersama Fahmi dan ZMI. terima kasih bro menyabut kedatnagn kami di Penang.

Jam 3.00pm - Perjalanan diteruskan ke Bukit Kayu Hitam, jam 4.30 pm sampai ke pintu sempadan, urusan dokumen perjalanan dan pasport..diberi amaran kerana pastport lg 3 bulan nak mampus..nasib la buat muka kesian dan rayuan..lepas juga untuk keluar negara kali ni..terima kasih pasa pakcik imegrasen yang menandatangani pasport teman..

Perjalanan diteruskan ke sempadan Bon Voyage Thailand

Jam 5.00pm - waktu tempatan, melepasi border kedua-dua belah negara. singgah beberapa minit di Danok untuk urusan pertukaran no telepon tempatan (no Thailand) oleh Shafie..ini bagi memudahkan urusan hubungan antara Cikgu Shamweem dan kami kelak. Bayaran prepaid juga murah..hanya 100bt untuk prepaid dan boleh tahan sehingga ke balik.

Suasanan Bandar danok. Ramai betul pelancong.

Singgah di kedai telepon, tukar no ke no tempatan. pilih no telepon 50bt, prepaid 100bt..

Jam 10.00pm - Berehat sebentar sambil mengisi minyak di stesen minyak shell, mahal juga minyak petrol disana, anggaran RM3.10/liter..

Jam 3.00am - berehat dan tidur 2 jam sebelum meneruskan semula perjalanan ke Bangkok. Keadaan jalan yang lurus memudahkan urusan pemanduan, cuma memandu pada waktu malam danyak ditemani oleh lori-lori thai yang besar dan laju. Agak merbahaya memandu ketika mengantuk.

Perjalanan diteruskan sehingga 18 dis 2009..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Memancing@Fishing Best Catch

Popular Posts

Disclaimer

All pictures & Articles in this blog are property of Fahiz Hussin (Fishing@Memancing) . Permission are required for the use of any publishing material within this site. Please Email to memancingfishing@gmail.com for further clarification.