Friday, March 13, 2009

Reels Review

Didalam kegairahan kita membeli peralatan memancing, lazimnya kita dirambangkan dengan design, kilauan logam, jenama, kecantikan , harga dipasaran, saiz kecil saiz besar..dan sebagainya..dipasaran ada juga reels yang berharga murah, tapi klau diteliti ia juga mempunyai kualiti, ada juga yang mahal tapi klau kita tidak jaga, penggunaan yang kasar, kadang kala usia pun tak panjang..

Klau dulu ilmu membeli dan memiliki set pancingan sendiri mungkin datang dari kenalan yang rapat sahaja atau menyembang di kedai dengan tokey pancing..ada kalanya tokey kedai hanya nak melakukan barangannya sahaja tidak memikirkan kepuasan pemancing..tp tak dinafikan ada juga tokey yang berhati mulia dan menerangkan sedaya upaya yang mungkin..

Kat sini aku tidak dapat menerangkan specifikasi yang dikeluarkan pengeluar kerana ada manual atau kotak bungkusanya yang dah hilang, selain itu, aku juga tak bleh nak komen dari segi rekebentuk atau secara fizikalnya sahaja, ini kerana lain orang lain minatnya..ada yang meminati rekabentuk klasik dan ada juga yang meminati rekabentuk yang futureristic..

Oleh itu disini aku nak berkongsi benda-benda yang subjektif seperti maintanace, kelasakan dan ketahanan, kepuasan, kelemahan rekabentuk atau material sememangnya tiada dikeluarkan oleh pengeluar kecuali kita telah merasai dan menggunakannya dalam jangka masa tertentu..

Jadi untuk memudahkan penulisan ni aku cuba komen reels yang ada didalam simpanan dan yang biasa aku gunakan..mudah-mudahan boleh juga jadi pedoman kepada rakan yang sedang tercari-cari reels yang sesuai. Diantara brand yang telah aku gunakan seperti berikut :-a. Sure catch
b. Tica Cetus
c. Shimano
d. Penn
e. Abu ambassadeur
f. Daiwa
g. Ryobi

Jadi aku akan kelaskan review ni kepada 3 kelas utama iaitu :
1. Reels aksi ringan (5lb-25lb)
2. reels aksi sederhana ( 25lb - 50lb)
3. Reels aksi Berat (50lb-100lb)

Pengalaman review kat sini mungkin berbeza dengan rakan lain diluarsana..aku agak kasar dan kerajinan mengemas dan servis mengikut musim..he he..Musim rajin memang rajin tapi bila kemalasan tahap melampau lepas mancing dibiarkan saja..selain itu berkemungkinan model baru bagi setiap brand tu dah di up grade atau dinaik taraf oleh pengeluar apabila menerima komen-komen seperti ni dari pemancing..

6 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
jeje said...

Tout le monde veut mettre ce chapeau sur basket nike air jordan 9 retro cadet la tête et être cool comme Raylan Givens. Flywire est comme un fil qui place sur l'espadrille pour ajouter beaucoup plus de soutien et de durabilité de la chaussure. Qu'est-ce que la créativité? Une fois de plus, en tirant sur Dictionary.com, j'ai découvert quelques définitions, et toutes sont acheter chaussures air jordan utiles dans ce contexte Obtenir la capacité ou le pouvoir de créer Les êtres humains sont des animaux artistiques. L'avantage de la chaussure pour l'homme n'a pas beaucoup changé depuis ces premiers nike air max 1 essential grise femme jours, les chaussures d'aujourd'hui peuvent également protéger de tous ces dangers, mais ils sont également en mesure de servir la mode et de fournir une protection contre les dangers spécifiques de la journée. Les maisons régénératrices innées du new balance pas cher nantes sérum limitent la blessure causée par la formation de cicatrices et de plaies en reconstruisant une matrice saine et en régulant les activités des métalloprotéinases. Les petits cailloux qui se clipsent sur la semelle doivent être éliminés, cela influencera la forme et nike wmns air huarache run femme la fonction de freinage.

yanmaneee said...

timberlands
kyrie 5
michael kors outlet
nike air max 2017
russell westbrook shoes
michael jordan shoes
air jordan
nike air max 95
nike basketball shoes
jordan shoes

lenol said...

pop over to these guys Look At This top article hop over to this web-site have a peek at this website take a look at the site here

sesees said...

t8v04w3e60 k2v84t3s84 s7o70e2x17 p2q95i4q91 j7g11k1a66 x8x90n7v60

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Memancing@Fishing Best Catch

Popular Posts

Disclaimer

All pictures & Articles in this blog are property of Fahiz Hussin (Fishing@Memancing) . Permission are required for the use of any publishing material within this site. Please Email to memancingfishing@gmail.com for further clarification.