Tuesday, March 17, 2009

Reels aksi sederhana (25lb- 50lb)

abu ambassadeur TGC4000C
Tahun Beli : 2002
Arena : Surf Casting, pantai, casting tasik..
Komen : Multiplyer Reels aksi sederhana ringan boleh juga di kelaskan sebagai aksi ringan , Tidak pernah dibuka dan diservis, masih beroperasi dengan baik. . Material yang berkualiti. Ringan dan operasi yang mudah. Tiada part yang berkarat setakat ni.Seronok memancing dengan menggunakan line braided 25lb kebawah..dan balingan sekuat hati..

abu ambassadeur Rocket 6500S
Tahun Beli : 2003
Arena : Surf Casting, pantai, casting tasik, kelong, kadang-kadang guna untuk light trolling
Komen : Multiplyer Reels aksi sederhana yang baik dan memuaskan , Tidak pernah dibuka dan diservis, masih beroperasi dengan baik seperti dulu. . Material yang berkualiti masih berkilau-kilau. Operasi yang mudah. Alarm yang nyaring,Tiada part yang berkarat setakat ni.Seronok memancing dengan menggunakan line braided 35lb kebawah..dan puas dengan balingan sekuat hati. Kelancaran seperti namanya Rocket.

Twin Power 8000HG
Tahun Beli : 2006
Arena : Jigging, Popping, Bottom
Komen : Rekabentuk, berat dan drag sgt sesuai untuk aktiviti jigging yang berterusan..setakat ni terdapat sedikit hakisan pada spool..apabila menggunakan jig 150g keatas ada sedikit bunyi berdesir..dapat diatasi dengan meminyakan kelokasi yang dirasakan perlu..lapisan kemasan yang baik. Tiada calaran yang major dan tudak mudah terguris.

Abu Cardinall 755
Tahun Beli : 1996
Arena : Bottom, Drifting kelong
Komen : Tidak pernah dibuka dan diservis, masih beroperasi dengan baik. . Material yang berkualiti. Tiada part yang berkarat setakat ni. Biasanya Spinning keluaran abu cardinal ni agak kasar tapi tahan dengan material gear dan sharp yang baik. Bunyi drag yang merdu..Kemasan cat sedikit mengecewakan kerana mudah tercalar. secara keseluruhan seronok memiliki abu ni sebab ada sifat-sifat klasik.

Penn 4500SS
Tahun Beli : 1997
Arena : Bottom, Drifting kelong
Komen : Sepanjang 12 tahun ni walaupun ada reels yang baru dan mahal darinya tetapi aku rasa yakin klau pergi mancing dengannya..Tidak mudah mengecewakan ketika ikan telah strike..tidak pernah dibuka dan diservis, masih beroperasi dengan baik. . Material yang berkualiti. Tiada part yang berkarat setakat ni. Biasanya Spinning keluaran Penn made in USA ni agak kasar tapi tahan dengan material gear dan sharp yang baik. Bunyi drag yang merdu..Secara keseluruhan seronok memiliki Penn ni sebab ada sifat-sifat klasik dan kekuatannya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Memancing@Fishing Best Catch

Popular Posts

Disclaimer

All pictures & Articles in this blog are property of Fahiz Hussin (Fishing@Memancing) . Permission are required for the use of any publishing material within this site. Please Email to memancingfishing@gmail.com for further clarification.